Passa al contingut principal

VIATGE DE FINAL DE CURS A PORTUGAL

Carla Gual i Cristina Horga

El dia 18 de març del 2018, els alumnes de 4t d’ESO de l’institut la Segarra vam iniciar el viatge de final d'etapa. A les tres de la matinada vam agafar el bus que ens esperava a la porta de l'institut, i des d'allà ens vam dirigir cap a l'aeroport per agafar el vol que ens portaria a la  nostra destinació, Portugal. En concret a Lisboa, la capital, on ens allotjaríem durant aquella setmana. El primer dia va ser esgotador! A les 11 del matí ja trepitjàvem territori portuguès i vam haver de fer una llarga caminada per la ciutat durant tot el dia, acompanyats d’un guia, el Fabio.
Fins a les 22:00 no vam poder arribar a l’hotel per descansar i dormir després d’un llarg dia, la majoria d’alumnes portàvem gairebé més de 24h sense dormir i esperàvem un llit amb moltes ganes.

Els altres dies va ser tot visites fora de Lisboa. Vam visitar platges i paisatges espectaculars, llàstima que no fes temps per banyar-nos. També vam tenir l’oportunitat de visitar una de la meravelles de Portugal, el castell de Síntra, una de les visites més bàsiques i turístiques del país.

Finalment, el dia 21 ens va tocar posar el despertador ben d’hora i fer maletes perquè l’autocar ens passaria a buscar per l’hotel l’endemà al matí. El dia 22 el viatge ja s’havia acabat i els alumnes empreníem la nostra tornada cap a Espanya.

Entrades populars

ÈXIT ROTUND DEL DELF SCOLAIRE 2018 A L’INSTITUT LA SEGARRA

Fa gairebé dos mesos ja vam mencionar que set alumnes de l’Institut La Segarra es van presentar a les proves per a l’obtenció dels diplomes DELF Scolaire en llengua francesa.
Doncs, ara sí, ja sabem els resultats! I han sigut immillorables! Tots els alumnes han superat les proves i amb molt bons resultats! Així que cal donar l’enhorabona i felicitar als diplomats DELF 2018 i que són (seguint l’ordre de la foto, d’esquerra a dreta): la Carla Gual (4t ESO A, nivel A2), l’Ivan Peiró (4t ESO A, nivel A2), l’Alex Rodríguez (4t ESO B, nivel A2), l’Hajar Khdli (1r Batxillerat B, nivel B1), la Cristina Tolosa (1r Batxillerat B, nivel B1), la Irene Gómez (4t ESO A, nivel A2), i la Mariam El Laghdas (4t ESO B, nivel A2).

Cal recordar que aquests diplomes estan reconeguts mundialment i per tant és una gran eina per fer currículum de cara a futures feines ja que als dipositaris d’aquests tipus de diplomes se’ls reconeix i habilita, el nivel màxim que hagin obtingut, per circular per qualsevol pa…

Frases Fetes

Álex Rodríguez i Arnau Sánchez

FRASES FETES

Les frases fetes són expressions que tenen forma fixa, tenen sentit figurat i són d’ús comú per la majoria dels parlants d’un mateix idioma.

En els darrers anys s’ha perdut molt l’ús d’aquestes frases tot i que sempre han estat allà.

Aquí podeu veure un recull de les frases fetes més comuns en català, amb l’explicació dels seus significats al final, però abans us proposem intentar endevinar el màxim de frases fetes possibles!